2008. november 2., vasárnap

Pásztó

Tegnap Pásztón voltunk a dédinél. Zéti nem szeret kocsizni, így az a negyven perces út engem mindig lefáraszt. A kocsiban nem lehet olyan jókat mókázni, mint amúgy otthon a földön, a figyelmét nehéz lekötni. Ilyenkor gyakori a nyüsszögés, a panaszkodás. Amint kiszállunk a kocsiból, elmúlik minden baja. Ráadás tegnap sokan is voltak körülötte, amit kifejezetten élvez. Ha gyerekek is vannak a társaságban, az meg aztán külön jó móka. Unokanővéreivel imád hancúrozni. Én már nagyon unalmas vagyok neki. Minden változatosságért igazán hálás.
Ebédre mentünk, Zéti is velünk ült az asztalnál és azt ette mint a nagyok. Szépen evett a husilevesből és a sült csirkéből krumplival. Az étkezésekre is jellemző a kiváncsiság, valószínű, hogy ezért sem kell belekönyörögni a kaját. (Hamar megtanulta, hogy mi az, hogy kenyér, sajt és felvágott. A sajt és felvágott jöhet minden mennyiségben, a kenyéret kiválogatja és félre löki. A kenyérfalatokat úgy kell becsempészni a szájába.)
Sikerült elaltatnom a kis manót, így aztán nagyon későn indultunk haza, és jól bele is szaladtunk a 30-on egy dugóba. Zéti, mondanom sem kell, hogy tombolt az autóban. Aztán jobb híjján elszunyókalt. Itthon aztán a 8 órai lefekvésből fél 10 lett. Reménykedtem, hogy majd így később ébredünk. Tévedtem. Már 6 óra előtt keltünk. Mit ne mondjak nagyon nehezemre esett.
A hosszú hétvége alatt végre vettünk megint halakat az akváriumba. Így aztán a lépcső még vonzóbb lett. Hisz a 3-4 lépcsőfokról az akváriummal szemben állva nagyon szépen meg lehet figyelni a halacskákat. Naponta többször is megnézzük őket. Zéti mutogatja kicsi ujjacskájával a halacskákat. Etetéskor meg aztán különösen nagy a nyüzsgés a vízben, ami Zéti kiváncsiságának kifejezetten jót tesz.

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)