2009. február 26., csütörtök

Rosszcsont

Nem is emlékszem, hogy volt e már ilyen napom Zétivel. Mintha egy kisördög bújt el volna benne. Csak olyat csinált egész nap, amit nem lehet. Ha nem engedtem, akkor ment az üvöltés. De vegyük csak sorjában:
Reggel amint kinyitotta a szemét és megitta a reggeli tejcsit (tápszert), máris ki is mászott az édesapja után. A fürdőben a tiltott szekrénybe mászott be könyékig, és a tisztítószerekkel kezdett el játszani. Mindig szépen elmagyarázom, hogy az nem játék és a többi. Ezt a monológot mindig szépen végig hallgatja és aztán kezdi el a bömbölést.
Mikor már én is felébredtem, akkor a nappaliban egyszer csak felmászott a tévé melletti szekrényre és elkezdte a cd-ket ledobálni a polcról. Azt hittem a szememnek, amikor láttam, hogy teszi fel a lábát, húzódzkodik és már fenn is volt. Szuper. Erről, hogy fogom leszoktatni? Vagy még most újdonság a mászás és ezen is túl leszünk?
Imád kulcsozni. Ha a nappali ajtaját teljesen kinyitom és Zétit az ülőgarnitura karfájára ültetem pont eléri a kilicset és a kulcslyukat. Oda aztán lehet bedugdosni a kulcsot. Eddig mindig mutatta mit akar, és akkor ott ültem mellette, hogy játszani tudjon. Ma azonban felmászott a kanapéra és átdobta a lábát a karfán és úgy bűvölte a lyukat. Eszméletlen volt a mutatvány!
Nem szokta a virágot bántani. Ma azonban integetett a fejével ugyan, hogy nem nem, mégis jól megtépázta az egyik futó növényt.
A délutáni alvás után kettesben mentünk be a városba. Azt hiszem soha többet nem leszek ilyen bátor!!! Mire hazaértem, folyt rólam a víz és le kellett zuhanyoznom. A hobbyboltban a nő nagyon rendes, ott lehet pakolni. Nem baj, ha valami eltörik -azért én figyelek, hogy nehogy baj legyen- vagy ha rendetlenséget csinálunk. De a papírboltban igen furcsán néztek ránk. Zéti ellopta az egyik vásárló kosarát, lepakolta a tollakat míg én fizettem. Bement a zárt részbe, ahol az iroda van. Még két perc és ha nem jöttünk volna el akkor tuti ők dobnak ki minket. A rossmann-ban hipp hopp lepakolta a popsitörlőknél a polcot. Én addigra már olyan fáradt voltam, hogy csak mindent visszadobáltam és már rohantunk is haza. Megfogadtam, hogy így nem megyek mégegyszer még egy rövid vásárlásra sem sehova.
Estefelé eszébe jutott a kártya. Az egyik alsó szekrényben tartom a mi (felnőttek) játékainkat. Már egy ideje nagyon tetszik neki a wizard nevű kártya doboza. Este egyfolytában oda rohant -mindig mikor már kezdtem azt hinni, hogy eltereltem a figyelmét- és kikapta a polcról a játékot és már szedte is ki a dobozból. Valahova ezt is el kell tennem, ha szeretném, hogy még ő is játsszon vele.

Na de azért voltak ma szép pillanatok is. A lábát ma nagyon sokszor bedugta a mi cipőinkben. Az én túra bakancsomban ment is három lépést. Alig bírta kicsi lábait emelni, de akkor is küzdött, úgy mintha az élete múlna azon, hogy el tud e jutni az ajtóig. Többszöri mutatvány volt ez a mai napon.
Rájött, hogy a térdét emelni is tudja. Magas térdemelésben közlekedett egy darabig a lakásban. Sőt ilyen térdemelős figurát még a táncba is beleszőtt.
Apropó tánc: egyre ügyesebb, egyre több figurát tud. Forgatja a kezét, csattingat, dölöngél jobbra balra, rázza a fenekét, rugózik, csak az egyik lábát emelgeti, forog körbe körbe, vagy épp ha ülve táncol, akkor a felső teste az ami egyfolytában mozog, két keze a feje fölé emelve és csettinget. Nehéz ilyenkor komolynak maradnom. Bezzeg a fényképezőt mindig későn sikerül bekapcsolnom.
Tésztát főztem ma ki, amit Zéti nagyon szeret. Főleg a főzésnél kóstolni. Amikor megkevertem a forró vízben a tésztát, felkéredzkedett a kezembe, kihalásztatott magának egy darabot, a kezemben addig fújta, amíg elég hideg volt ahhoz, hogy a sajátjába vegye, bedugta a felét a szájába nyalogatta és megette. Ezt többször egymás után, addig amíg puha nem lett a tészta. Pár napja együtt csináltuk az egész folyamatot és Zéti megjegyezte. Lassan már egyedül is fog tudni tésztát kifőzni.
Sokat olvastunk ma. Imádom amikor befészkeli magát az ölembe. Lapozgat, beszélgetün a könyv oldalain az állatokról és a történetekről. Meg tudnám zabálni.
Nagyon édesen tud utánozni engem, főleg azt amikor mondom a magamét. Zéti egyfolytában magyaráz, szétteszi a kezét és olyan komoly arcot vág, mint én szoktam és csak mondja maga elé a számunkra érthetetlen szavait. Fel-felemeli a hangját, hatásszünetet tart és újra rákezd. Jaj lesz nekem, ha már beszélni fog és mindezt érteni is fogom!

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)