2009. február 24., kedd

Schnuller und Windel, azaz cumi és pelenka

avagy gondolatok a mindennapokból ...

Mindenhol azt olvasom, hogy nem jó dolog a cumi és hogy arra nincs szüksége egy pici babának. Zétinél nagyon hamar eldőlt, hogy cumis baba lesz. A biztonság kedvéért vettem egyet, de fogadkoztam, hogy nem fogom neki odaadni. A kórházban az első átüvöltött éjszaka után behozattam édesapával azt a cumit. A következő napot már egész jól átvészeltük.
Amúgy is nagyon nehezen viselem, ha Zéti sír, ha pedig másnál van és épp üvölt az egyáltalán nem tűröm el. Talán javult a helyzet ilyen téren egy kicsit, de még mindig szó nélkül kiveszem bárki kezéből a manót, ha elpityeredik. Azt azért tudni kell, hogy sírás és sírás között is különbség van, és megtanul az ember lánya különbséget tenni.
Na de vissza a cumira... azóta is cumis baba az én kicsi fiam. Volt, hogy egész nap a szájában lógott. Ha nem kellett kiköpte. Ha megtalálta valahol a lakásban akkor betette a szájába. Ha épp volt egy benne és egy másikat talált, akkor kicserélte a kettőt. Cumi nélkül sehova nem indultunk el. Még most is ott van biztonság kedvéért a kabát zsebében, de egyre ritkábban kéri.
Nem tudom az anyukák miért csinálnak ekkora gondot a dologból. Én nem látok semmi rosszat benne (pedig elolvastam jópár szakirodalmat, ami azt taglalja, hogy ne használjunk cumit, de én nem értek velük egyet). Ha kell Zétinek a cumi akkor a szájában van. Ha nem kell akkor úgyis odaadja, ha kérem. Most 13 hónaposan szinte el van egész nap a "nyugtatója" nélkül. Nem paráztam, nem aggódtam és úgy látszik az élet meg is oldja magától ezt a kérdést. Így én továbbra is azt mondom, hogy jó dolog a cumi. (Sokkal jobb mintha az ujjacskáját szopná. Ezt ha akarnám el tudnám tőle venni.) A következő babánál sem fogom másként csinálni.
Azt viszont nem szeretném, ha a cumival a szájában beszélne. Azt hiszem, azt nem is fogom engedni. Vagy leszokunk addigra a cumiról, vagy csak alváshoz fogja használni. De csak sorjában, annak is eljön még az ideje.

Gondoltam egyet valamelyik nap és vette egy up & go pelenkát. Sokszor van, hogy nyugtalan a pelenka cserénél (na azért nem panaszkodom, mert ha van valami a kezében akkor egész jól el lehet arra a pár percre vonni a figyelmét) és gyorsabbnak kellene lennem (pedig már így is hipp-hopp kész vagyunk), hogy menni tudjon a dolgára. Ezekre az alkalmakra vettem én a bebújós pelust. Na de kérdem én, mi van akkor, ha ez a gyerek bekakált? Sőt már egyszer rá is ült és az egész kaki végig kenődött a hátsó részén? Ilyenkor mit csinál a kedves anyuka? Erre miért nem találnak ki valamit a pelenka fejlesztő szakemberek? Vagy ők még nem gondoltak rá? Mindenesetre nem túl baráti ilyenkor a pelenka csere. Édesapa morgott is valamelyik nap, mert pont neki kellett a kakis bebújós pelust cserélnie. Én nem voltam itthon és Zétit nem akarta kakiban hagyni. Azt viszont ehhez tudni kell, hogy édesapának igencsak nagy kínszenvedést jelent a nagydolog kivétele. A hányinger és rosszullét környékezi őt ilyenkor és persze egy hősnek tartja magát utána. Ezt persze mindig hangoztatja is. Talán a két kezemen meg tudnám számolni, hogy a 13 hónap alatt hányszor vette ki a kakit Zéti alól. Kaptam is én amikor hazaértem. Még, hogy ilyen pelenka. Ezt a baromságot. Ha nem tudom kiszámolni, hogy mikor fog bekakálni, akkor ne adjak rá ilyen pelust. (Általában délelőtt végzi el a nagydolgot, napjában egyszer. Ezért nem gondoltam én balga, hogy jön még egy adag.)
Így aztán maradunk a régi hagyományos tépőzáras pelusnál. Az bevált. Majd néha küzdök a fiammal peluscserénél, az talán egyszerűbb.

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)