2009. január 30., péntek

Édesapa szülinapja és sok más

Tegnap volt édesapa 31 éves. Délután mire hazaért a munkából szép rend és meleg étel várta. Azt nem mondhatnám hogy ünnepi vacsora lett, mert Zéti mellett elég nehéz meghitten vacsorázni. De azért igyekeztünk. Vacsi végére megérkeztek a húgomék és a szüleim is. Az ajándékozás után a meglepi tortán meggyújtottam a gyertyákat és bevittem a szobába. Zéti arca felderült, mosolyra húzódott a szája .... meg volt győződve róla, hogy megint szülinapja van. Hogy ne rontsuk el az örömét, édesapának segített elfújni a két számgyertyát. A két gyertya sem okozott neki gondot.
És még csak most jön az én szülinapom ....
Az esti fürdés még mindig a kiskádban zajlik, mert ez így kényelmes nekünk, de szegény nyuszi már ülve is alig fér el benne. A szülinapjára kapott hajó, a sok kis állatkával meg Zéti teljesen kitölti a fürdőalkalmatosságot. A csupizás végefelé ki akartam venni a hajót, amiből folyt ki a víz, Zétinek annyira tetszett, nevetett, hogy párszor felemeltem a kicsi hajót. Először csak a két kezét majd egyszer csak előrehajolt és a vízsugár alá dugta a kicsi fejecskéjét. Én meglepődtem, hogy most mire gondolhatott, őt meg az arcába folyó víz döbbentette meg. De ez nem szegte a kedvét, még kétszer aládugta és nevetett. Ezen az estén nem volt itthon édesapa. Amúgy Zéti vele fürdik, én ezalatt zuhanyzom. Ha végeztek, akkor átadja édesapa nekem a kis nyuszit. Ott szoktam az arcomba locsolni a vizet, és brümmölni közben. Lehet, hogy innen jött a bátorság???
Két napja kulcsozik a kis manó. Mindent elles a felnőttektől. Hozza a kulcsot, mutat a kulcslyukra és tudja, hogy ő is oda akarja bedugni. Így aztán lehet az ülőgarnitúra karfáján ülni órák hosszat, hogy ő nagy szakértelemmel betehesse a kulcsot a helyére.
Talán ugyanezen a napon mutatott először az üveges szekrényre a hálószobában, ahol az overálja, sálja és sapija van és közölte, hogy (sé)ta megyünk. Így aztán öltözködtünk és indultunk is. Eszméletlen, hogy megjegyez mindent... csak ámulok és bámulok.
A hintát már régebb óta hozza és olyankor nincs mese hintázni kell. Egyre többet és napjában egyre többször is ül benne. Nem tudom, van olyan gyerek, aki nem szeret hintázni?
A tánctudását a tökélyre fejlesztette. Igyekszem felvenni videóra, mert azt nem lehet leírni, hogy milyen édesen ropja. Rugózik a lábával, rázza a popsiját, dölöngeti a fejét ...
Már talán két három hete is, hogy minden reggel velem, este pedig édesapával fogat most. Szülinapjára bújt ki a 8. fogacska. Azt hiszem jön már a következő is, mert rengeteget van a szájában a keze, ráadás tegnap elég nyűgös is volt miatta. Már csak egy év, és vége a fogzási időnek....
Zéti ma délelőttöt a nagyapival töltötte. A kis nyuszi nagyon megörült, amikor meglátta őt a kocsiból kiszállni, hát még amikor egy nagy focit is hozott, remegett érte. Sétáltak egy nagyot, hintáztak, és már itthon is voltam.
Tanultunk egy új mutogatós éneket: Wer will fleißige Handwerker sehen? A két mutatóujjal kell az asztal szélén kell felváltva dobolni, majd mutogatni kell a mesterségeknek megfelelően, hogy ki mit csinál, asztalos gyalul (simogatjuk az asztalt), festő fest (föl le huzogatjuk a kezeinket) ... stb. Annyira édes amikor ütögeti az asztalt a mutatóujjaival....
Ódákat tudnék zengeni az én okos fiacskámról, de most be kell fejeznem!

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)