2011. január 2., vasárnap

Karácsony

-ra sokáig várunk és aztán úgy elszalad, hogy szinte meg kell kérdeznünk, volt e egyáltalán. Hát még akkor mennyire ezt éreznénk, ha Amerikában laknánk. Szenteste és 25. Én nagyon örülök, hogy nekünk azért még 26-a is ott van.
Hozzánk a fát az angyalkák már 23-án este meghozták. (Kicsit szorított volt a tempó, mert Édesapa Opával pálinkát voltak főzni, délután 4re értek haza. Papa még akkor szalad Czeba Opáékhoz a fáért, este amikor hazaért a garázsban igyekezett bevágni a fát a talpba. Persze idén sem úszta meg sérülés nélkül a majd egyórás munkát.) Fél 7-kor hosszasan csengettek, Zétivel felszaladtunk a lépcsőn, kinyitottuk az ajtót, de nem találtunk ott senkit. Kekével szomorúan ballagtunk vissza a nappaliba. Ám láss csodát, egy gyönyörű szép fenyőfa állt bent a szobában. Zéti meglepetten mosolygott és izgatottan kérdezte, hogy hol vannak a díszeink. Előkerültek azok is a kamrából és hármasban elkezdtük a fát díszíteni. Csodaszép régi és idén vásárolt új díszek kerültek elő a kincses ládából. Zéti megint csak ámult és bámult. A műanyag gömbök jósága, hogy lehet nyüstölni őket, és az apró gyerekkezek sem tehetnek bennük túl nagy kárt. Télapó, angyalkák, csengők, apró fa díszek és 30 cm-es csillagszórók kerültek a fára. Finom illat lengte be a szobát, égősorok fények világította be a teret és karácsonyi zene hangjai zengték be a szobát. Imádom az év e időszakát. Miután elkészültünk és Zéti kicsit megnyugodott nyugovóra tértek a fiúk. Én éjjel még becsomagoltam az ajándékokat és elkészítettem a félig kész szülinapi ajándékot. A fa alá állítottam a Zéti ajándékait és én is álomra hajtottam a fejem.
Másnap reggel amikor felébredtünk és lejöttünk a nappaliba, Zéti elcsodálkozott és csak kérdezősködött, hogy mikor járt itt a Jézuska, hogyan hozta be az ajándékot. Mikor az első meglepetésen túl volt, elkezdte csomagolni a dobozokat. Idén nem a legnagyobbal kezdte, sőt még nekünk is adott a csomagjaiból. Az ajándékokból előkerült: két könyv, egy társas, egy DVD, egy fogas, egy bicikli.
Ajándék bontás után a fiúk még elszaladtak a boltba, én pedig hozzáláttam anyu tortájához. Nem lett nagy műremek, de szerintem finom lett. Mikor elkészültem, ebédre lementünk anyuékhoz. Megebédeltünk, nagyon finom halászlé várt minket és egy félig kész süllő. S lám lám ebéd végére a Jézuska is a fa alatt hagyta az ajándékát: egy Mac kamiont (duplo) és egy John Deer kombájnt.
A kombájnhoz kapott egy zacskó "magot" (műanyag bogyócskák), amit a csövön ki is lehet tekerni ... karácsony utáni napokban nem tudom hányszor szedtem össze ezeket az apró vacakokat .... huuu idegtépő meló. Indultunk templomba, de Zéti addigra már nagyon álmos volt. Haza jöttünk aludni, és az estét már itthon töltöttük.
Karácsony első napján Ági Omáékhoz indultunk ebédre. Korán akartunk indulni és jönni, de épp ebédre érkeztünk és késő este értünk haza. Finomat ebédeltünk, húslevest, halászlét és sokfajta húsit készített a Dédi és Oma (töltött csirkecomb, sajttal, sonkával töltött tekercs, ananászos csirke, baconos sajtos szelet ... a többire már nem is emlékszem). Az édességről már nem is beszélek. A hosszúra nyúlt ebéd és beszélgetés után átadtuk az ajándékokat egymásnak. Ismét egy csomó ajándékot kapott a kicsi nyuszi: duplo tűzoltóautót, könyveket (thomas), lego kombájnt, egy puma felsőt, és egy dömpert - remélem nem felejtettem ki semmit. Peti kapott egy távirányítós helikoptert, Zéti a szemét sem tudta levenni róla. Mikor aztán a Papa kipróbálta a vezetést, Zéti is odatolakodott és kezébe vette az irányítást. Nagyon gyorsan felszállt és annál hamarabb földet is ért....
Itthon Papa összerakta a lego kombájnt, kereken egy órát játszott, mire minden a helyére került. Zétinek nagyon tetszett, bár játszani nemigazán tud vele, mert nagyon hamar leesik a kereke ... de már csak pár év és imádni fogja.
Karácsony másnapján anyuékhoz mentünk délelőtt, mert Marika Kekéhez érkezett a másik két keresztgyereke is, velük szoktunk játszani és apróságot ajándékozni. Zéti is kapott egy kirakót, amit ki is lehet színezni. Délután itthon aludtunk és pihentünk.
Szép három nap volt, élveztem minden percét. Jövőre is egy ugyanilyen szép ünnepet nekünk és mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)