2009. május 2., szombat

Alvás, szavak, kismotor

Nagyon sokat vagyunk az építkezésen, Zéti sok időt tölt a nagymamával. Így aztán ha a kis manó szeme elé kerülök, akkor csak úgy rohan hozzám és követ mindenhová. Főleg ha fáradt, akkor nem lehet őt a nagyira hagyni. Ilyenkor a szívem szokott megszakadni. Sajnálom a kis mogyit mindig magammal rángatni és nehéz őt másra hagyni is, holott tudom hogy jó kezekben van.

Húsvét után vettem Zétinek egy nagyon vagány kis motort, amin saját magának kell már kormányoznia. Az első próbálkozások kicsit rosszul sültek el, de ma arra lettem figyelmes hogy az itthoni kis motoron már tud kormányozni, és arra kanyarodik amerre szeretne. Nagyon érdekes volt látni, hogy nemrég még nem tudott menni sem, most pedig már a lábbal taposó motort magától irányítja.

Tegnap éjjel Zéti nagyon rosszul aludt. Éjjel egykor felébredt és négy óráig (legalábbis én addgi bírtam) csak forgolódott, simult hozzám, ránk mászott, fejünk mögé ült, simogatott.... Azt hittem soha nem fog elaludni. De mikor legközelebb felébredtem, már édesapához simulva édesen aludt. Reggel azt reméltem, hogy majd sokáig fogunk lustálkodni, de Zéti már fél hétkor ébren volt. Napközben is csak egy órát szunyókált. Mintha megint kezdene beteg lenni. Folyik az orra és nem igazán kap levegőt. Talán a torka is fáj, mert nem sokat eszik pár napja.

A fogai egyre jobban kínozzák, ha jól látom, akkor négy jön egyszerre. Vannak nagyon rossz napok, amikor Zéti nem "bír magával". A cumi állandóan a szájában van, hogy ne nyüszítsen. Illetve ha nagyon harapdálhatnékja van, akkor legyen kéznél valami. Ilyenkor a cumit bal oldalra helyezi, forgatja és harapdálja. Egyre többet kezd beszélni így annyira nem jó, hogy állandóan a szájában van, mert vagy kevesebbet beszél, vagy állandóan kiesik a cumi a szájából. Mégis jobb ha a szájában van, mert akkor nem az egész öklét teszi bele, ami általában nagyon koszos.

Ha már épp a beszédnél tartok, akkor meg kell említenem, hogy Zéti a legnehezebb szót mondja majdnem teljesen tisztán: trak to (r). Már mondja kb két hete. Először azt hittem rosszul hallok. De valóban egy igen nehéz szóval kezdi a beszéd tudományát elsajátítani. Ráadásul, imádja azokat a könyveket, amiben a traktornak szerep jut (Auf dem Bauernhof).

Engem mostanában mam-nak szólít. Ma azonban valamiért háromszor is azt mondta, hogy aaannyuuu. Olyan érdekes hangsúllyal, mint amikor valaki ízlelgeti a szavak értelmét, jelentését. Imádnivaló volt. Mostanában, hogy nagyon sokat volt Zéti nagyival és a dédivel, keveset hall németet. Édesapa meg is jegyezte, hogy a kis tücsök csak magyarul mondja a szavak kezdő szótagjait. Kicsit elszomorít, de lesz ez még jobb is. Minden megért, amit mondok neki, sőt ha megkérem valamire azt többé kevésbe meg is teszi. Sőt édesanyám meg is jegyezte, hogy mondd te neki, hogy... mert rád hallgat. Valóban így is van ez. Így van ez rendjén. Hallgasson is csak rám.

Szavai: fű, kő, kam(ion), ku(lcs), csüccs, gomb, gom(ba),

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)