2009. április 1., szerda

Tavasz

Tegnap gyönyörű napunk volt. Zéti nem ébred olyan korán, mint szokott. Kicsit tovább pihentünk, mai már igencsak ránk fért. Ráadás tegnap egész napom Zétié volt. Voltunk a nagyinál, mert apummal el kellett intéznem egy két dolgot. Délután azonban kihasználtuk a jó időt. Mennyire más illat lengi be a tájat tavasszal. Gyönyörködtem az időben, a máriabesnyői basilika minorban és persze az én kicsi nagy fiamban. Nagyival nem akar sétálni. Fura, de tényleg igaz. Tudják ezek a kicsi huligánok, hogy kivel mit csinálhatnak. Nálam akár másfél órát is ül a babakocsiban és ha kedve van sétál. Anyumnak sem a kocsiban nem ül se nem sétál. Cipelteti magát a kis zsivány.
A templomig eltolltam Zétit a babakocsiban utána hagytam, hogy szaladgáljon. Hazafelé benéztünk Zselykéékhez. Hokozott a két kis nyuszi. Mi még nem tettük ki a miénket, (most már megvárom vele a húsvétot), így Zéti igencsak lelkesen homokozott. Jöttek mentek a kisház és a homokozó között. Hamar elszaladt az idő. Fél háromtól este 6-ig kinn voltunk a jó levegőn. Tegnap olyan meleg volt, hogy Zétiről le is vettem a sapiját. Nagyon élvezte. Milyen jó is lesz már, ha egy szál pólóban kimehetünk. Nem kell három réteg ruhát magunkra húznunk. Mennyi macerával kevesebb lesz!
Ma megint úton voltam. Zéti nagyival. Így aztán azt a kevés időt, amit együtt töltöttünk intenzíven kihasználtam. Délután, miután felébredt az alvásból, még sokáig az ágyon bohóckodtunk, bújtunk, hancúroztunk. Olvastunk. Este aztán a hátamon lovacskázott boldogan.

Egyre több szó elejét, hangokat mond utánunk. Ma meglepett azzal, hogy azt mondta Zsely(ke). Este elgurult biciklivel egy bácsi a ház előtt, erre Zéti megszólalt, hogy bi. Szinte tisztán mondja, hogy néééni (megnyújtja a né-t). Ismételi, hogy (nane). Azért írom így, mert a ba, az nála a szemetet jelenti. Olvastunk képeket, a kappe-ből mondta utánam hogy ka. Tudja azt is, hogy nu(deln) ... Megtanultuk mutatni a szemet (au(ge), de ez lehet au(to) is), nyelvet, fület már tudta, a hasat. Eszméletlen, de minden nap újabb és újabb szavak kerülnek elő.

Nem telik majd el sok idő és folyékonyan beszél majd

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)