2009. június 9., kedd

Lagzi és az elmúlt pár hét

Egy hétig állt a bál itthon. A lagzizást hétfőn kezdtük és hétfőn fejeztük be. Mára már talán minden visszaállt a régi kerékvágásba.
Zéti élvezte a nyüzsgést maga körül. Jöttek mentek az emberek. Talán most egy kicsit barátkozósabb is lett és az idegenektől sem fél annyira, mint ezelőtt.

Keke lagzija nagyon szépre sikeredett. A polgári esküvőben Zéti is kivette a részét. Mikor helyet foglalt az ifjú pár Zéti ahogy csak tudott elkezdett kiabálni, hogy KEKE, KEKE, KEKE. Így aztán hogy ne zavarjuk a szertartást, Zéti kinn várta meg az esküvő végét. A templomba már be sem vittük, félvén hogy ismét magához ragadja a főszerepet.
A templomi szertartás után is megtalálta a maga is szórakozását. A szomszédból kért rizst ő is örömmel szórta volna ... de csak belemarkolt a zacskóba, elengedni, feldobni nem akarta. Aztán amikor kedve volt, rám szórta az egészet.
Ráadásul nagyon tetszett neki a menyasszony szoknyája alatt nézelődni. Amikor az uszályt visszakapcsoltam, ő is ott téblábolt körülöttem és mindenképp látni akarta, hogy mi van az anyag alatt.
Délután aludt még egyet, és vacsorára érkezett ismét közénk. Táncoltunk, szaladgáltunk és jót ettünk. Egy perc nyugta nem volt. A nagy nyüzsgés magával ragadta.
Este anyósommal szundikált és reggel hatig fel sem kelt. Ez nekünk nem volt annyira buli, mert 5-kor estünk be az ágyba. Zéti jött ment a szobában, játékokat hozta vitte, fel az ágyra, le az ágyról. Egyszer csak arra ébredtünk, hogy túl nagy a csend. Zéti befészkelte magát édesapa mellé, fejét a karjára tette, kezével a kamionját fogta és fél 12-ig aludtunk tovább. Nagyon hálásak voltunk érte!

Az elmúlt pár hétben nagyon sokat tanult: egyedül motorozik a Pásztóról hozott kis motoron, megmutatja, hogy hol van a kaka, énekeli velem a dalokat (a vastagon szedett dolgokat énekeli a megfelelő időben):
Summ, summ, summ, Bienchen summ herum,
Ei wir tun dir nichts zu leide,
flieg nur raus in Wald und Heide,
Summ, summ, summ, Bienchen summ herum.

Sőt ha magnót hallgatunk, akkor is szokott dolgokat előre énekelni. Olyankor mindig meglepődöm, és büszke vagyok milyen ügyes az én fiam.

Már közöl velünk mindent, most zenét szeretnék hallgatni dib dib dib, most táncoljunk, csettinget az ujjával... Egyszerűen élvezem, hogy ilyen kommunikatív a kis manó.
Szól, ha epert akar enni: epe, epe. Ilyenkor nincs mese, indulni kell.

Keke lagzijára vett két inget nem akarta felvenni. Ezt meg is mondta kerek perec NEM és húzta le magáról. Igen csak sokáig kellett bohóckodnom neki, hogy elfelejtse mit adtam rá. Ilyet azelőtt még nem csinált, bár még sosem volt rajta ing meg nyakkendő.

Megint rendeltem könyveket Zétinek. A könyvek témája a különböző járművek és legfőképp a traktor. Él hal a traktorért. Minden ami autó és traktor és markoló jöhet. Kiíváncsi vagyok mit fog hozzájuk szólni.

Mostanában nagyon meg szokta szeretgetni Keke nagy plüss kutyáját. Sőt kéri elalvás előtt is, hogy a kutyus is odabújjon hozzánk. Átöleli a nyakát és így alszik el.

Már van 14 fogacskája Zétinek. Nem tudom, mikor bújt ki a szemfog és a melletti rágófogak. Egyszer csak belenéztem a szájába és már ott voltak. Tudtam, hogy jönnek, mert a cumit sokat rágta oldalt és a feneke is piros volt. De hogy egyszerre négy is előbukkan, arra nem számítottam.

Édesapa múlt hét kedd óta hivatalosan is gyed-en van. Én járok ezután dolgozni. Még nem tudom, hogy hogyan fogom bírni, majd július elejétől indul be a nagyüzem. Félek egy kicsit. Szerettem otthon lenni és Zétizni. Mi lesz most velem??? Sok a kétely ...

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)