2009. június 12., péntek

Az én okos kis nyuszim

Tegnap, gondoltam én, hogy az egész napot Zétivel töltöm. Mégsem sikerült. Tanítottam. Intéztem a dolgaimat, így csak fél napot voltam a fiammal. Ráaadás ez csak egyre rosszabb lesz.
Nagyon okos az én fiam, de gondolom ezzel minden szülő így van. Sokat beszél és mindent elles. Ha nagyi mosogat, akkor húzza a mosogatóhoz a széket, felmászik rá és egyfolytában azt mondogatja, hogy mosogat. Ilyenkor a nagyi kezébe adja a szivacsot és együtt mosogatják a tányérokat.

Napközben szólt a telefon. Mindig figyelmeztet, ha hallja, hogy csörög. Felvettem a kagylót, Zéti elrohant a nappaliba. Egy pár perc múlva a nagy csendre lettem figyelmes. Szóltam anyukám barátnőjének, hogy tartsa egy kicsit, mert Zéti után kell néznem. Átrohantam a nappaliba, és mit látok? Zéti a kezében a telefonnal, hallgatja a beszélgetést. Azt hittem eldobom az agyam. A telefonba nem szólt bele, de végighallgatta a dumcsizást.
Lemásol mindent. Ezt a nap folyamán még egyszer megtapasztaltam.

Déli alvása után evett egy joghurtot, mostanában valahogy leszokott róla, elindultunk édesapához a házhoz. Zéti belevetette magát a munkába. Serényen segített (édesapát feltartani) ott, ahol tudott. A szögtelenítés, kalapalás nagyon bejött neki. Forgatta a léceket, tette, igazította, szinte lemásolta édesapa mozdulatait. Nem is lehetett kizökkenteni és elvonni a figyelmét.

Délután a másodszori bekakilás után a kádban kötött ki az én kis nyuszim. Megtörölgettem őt. Míg helyére tettem a törölközőt, Zéti felmászott az ágyra, négykézlábra ereszkedett és elkezdett pisilni. A nagyi új ágya ...!!! Megzavartam a dolgában szegény, akkor lemászott az ágyról, széttette a lábát és folytatta kisdolgát. A nagyi új szőnyege ... !!! Igyekeztem egy törülközőt a lába közé bedugni, de Zéti ilyenkor mindig hátrált. Azt nem mondom, hogy az egész szobát körbepisilte, de majdnem. Nem győztem kimosni a dolgokat, és persze ebből a nagyinak nem árulunk el semmit.

16 fogunk van. Én nem tudom, mi történt, de nőnek mint a gomba. Egy hete vettem észre a felső plusz négy fogát. Erre nem telik el még hét nap sem és már ki is bújt mindkét alsó szemfoga is. Nagyon turbóra kapcsoltak ... és ehhez képest nem vesszük igazán észre. Talán az útóbbi két három napban rosszabbul alszik mint szokott, de ez sem olyan vészes.
Már rég volt, hogy álmából sírva ébred, de két napja a délutáni alvásból is felriadt és sírt. Ilyenkor nem tudom eldönteni, hogy a hasa vagy a foga fáj. Erre itt a magyarázat. A foga kínozta.

Imádja a újonnan kapott könyveket: Trakto(r), trakto(r), kam(ion), kam(ion), a(u)ta(ó),
a(u)ta(ó), Müll(auto) - kukás autó. Mostanában már nem ül az ölembe, szereti maga a kezébe fogni a könyveket (bu(ch), kony(v), kinyújtja a lábát, ráteszi és lapozgatja. Lehet, hogy már írtam, mert régebben lepődtem meg rajta, hogy mennyire tudja, ha a könyv a feje tetején áll. Olyankor mindig a helyes irányba fordítja és olvas.

Tegnap a nagyival vettünk Zétinek egy triciklit. Már nem sok kell, hogy egyedül is tudja hajtani. A motorral már nagyon ügyesen megy, de azt is csak a lejtőn lefelé, csak úgy rohanhat mellette az ember. Felfelé a telekre nem akar vele motorozni, akkor sokat kell lábbal dolgozni. Az én kis lustaságom ... Az új triciklit nagyon megnézte, felült rá, le sem akart szállni róla. Olyan igazi nagyfiú már!

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)