2010. április 17., szombat

2 hét pihenő

alatt többet dolgoztam, mint amikor nem vagyok itthon. A tanfolyami utómunkák leszívták minden erőmet és a felét sem végeztem el azoknak a dolgoknak, amiket szerettem volna.
Leginkább Zétivel akartam tölteni minden időm. Nagy lelkiismeret furdalás közepette mégis mindig meg kellett kérnem valakit, hogy figyeljen rá, mert nekem most dolgom van.
Ráadás az idő sem kedvezett az otthon töltött napoknak. Egyfolytában szakadt az eső és ma van az első nap, hogy süt a nap és meleg van. Ezért igen csak beszorultunk a négy fal közé. Igyekeztünk délelőtt és délután is a sétákat beiktatni. Több kevesebb sikerrel ment is. Az ilyen sétában azonban nincs köszönet ;-), Zéti egyfolytában a legnagyobb pocsolyákat szemelte ki magának, hol csak simán csizmástul, hol a traktoron ülve száguldott a vízbe. Rettenetesen élvezte, így én egy idő után feladtam a küzdelmet. Ezeknek a sétáknak mindig rohanás lett a vége, igyekeztünk haza átöltözni, cipőt váltani és indultunk újra a szabadba. A mosógép már nem nagyon győzi a sok munkát. (Milyen jó, hogy van egyáltalán, ha kézzel kellene ezt a mennyiségű ruhát kimosni, tuti nem menne pocsolyába a fiam, és egy hétig járnánk egy ruhába ;-)!) A fényképezőt sajnálatos módon mindig itthon hagytam, pedig készültek volna vidám képek a héten.
A két hetes szünetem azonban egyvalamire nagyon jó volt. Rengeteget énekeltünk, mondókáztunk Zétivel. Sokkal bátrabban énekeli a dalokat, sokszor maga kezdi el őket és akkor végig énekeljük az egész palettát. Most kifejezetten azokat a dalokat kedveli, amelyekhez mutogatni is kell (Wer will fleißige Handwerker seh'n ..., Brüderchen, komm tanz mit mir ... ). Imádom, ahogy kalimpál, és próbálja utánozni a mozdulatokat. Meglepően ügyes azonban. Hamar ellesi a mozdulatsort és utána maga csinálja, ha eszébe jut.
Sokszor megkérem őt, hogy ismételjen el rövid mondatokat, hogy egyáltalán szokja, hogy más hangsorból álló szavak is léteznek. Ügyesen vissza mond rövid mondatokat, de csak ha kérem. Remélem a következő lépcső lesz az, hogy néha magáról elfeledkezve is németül mondja ezeket az egyszerű mondatokat. Többet kellene vele lenni, hogy még ügyesebb legyen.
A cél azonban csak annyi, hogy legyen érzéke egy másik nyelvhez. Nem fogok kardomba dőlni, ha nem fog nekem folyékonyan beszélni (bár nem lenne rossz), hisz már így is jóval többet tud mint a vele egykorú egynyelvű társai.
Nagyon várom a pünkösdöt, remélem ott kipihenhetjük magunkat...

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)