2010. november 12., péntek

Martinstag

-ot ünnepeltünk az oviban. November 11-én emlékeznek a németek Szent Martinra. Az oviban ezt a régi sváb szokást elevenítik fel a gyerekek.
Úgy terveztem a napom, hogy én tudjak menni a kis manómért. Fél négykor érkeztem, felöltöztettem Zéti és kinn az udvaron vártunk a csoport többi tagjára. Kint már Márton napi zenék szóltak a magnóból. Az óvó nénik kihozták a Laterne-ket (lámpásokat), kiosztották a kicsiknek, meggyújtották a gyertyákat és felsorakoztunk a lovaskocsi mögött.
Mivel Zéti csütörtökön is kihagyta a délutáni alvást, már előre sejtettem, hogy a jó nagy sétába bele fogok fáradni. Zéti az út felét tette meg a saját lábacskáin, de utána fájt a dereka (és mutatott a térdére) és nem volt választási lehetőségem, fel kellett emelnem.
Mire a tábortűzhöz értünk besötétedett és gyönyörűen néztek ki a lámpások, ahogy a földön járó kis csillagok az úton egyre közeledtek a tűzhöz és körbevették azt. Közös éneklés töltötte be az utcát. Majd ezután az csoportszobában a kis asztalok mellé ültek az apróságok és a finomabbnál finomabb sütemények közül válogathattak. Most kivételesen a kinti cipőben is be lehetett menni a terembe, ezt Zéti (már fáradtan) nem tudta elfogadni, addig nyüszített, amíg le vettem neki és zokniban ült le az asztal mellé. Anyukákat apukákat finom forral borral kínálta a dadus néni.
Jó volt egy kis bepillantást nyerni az óvodai mindennapokba...
Este hatkor mikor haza értünk, Zéti már nagyon kész volt. Lefürödtünk és már pizsamában vacsoráztunk. Este sem maradhatott el a meseolvasás, énekelés ...

Nincsenek megjegyzések:

Zéti csudajó mondatai

"Anyukád, gyere a fiadért, mert fáradt!"
"Ne told ide azt a széket! - Pedig ide hozom!"
"Nem kapsz el, Papa nem kapsz el!"
"Az valami!!" (Mi ez? helyett)
"A kutya fáját!"
"Miért nem alszol még?"
"Papa vegyél fel, fáj a derekam, már sokat sétáltam (kb 20 métert)!"
"Aki nem bújt, aki nem megy ki" (19.07.2010)
Mami, csináljál ide hidat! (azaz ölelj meg! 24.07.2010)
Bimbócskám, jöjjél csak ide! (14.08.2010)
Van egy ötletem, együnk csokoládét (15.08.2010)
Zselyke a pelusos (bölcsi)ba fog járni! (13.08.2010)